Voorbereidingen (charlaine)

10 januari 2017 - Den Helder, Nederland

Jeeetje ... nog maar 6 nachtjes en dan is het al zover!!
Ons reisje Noorwegen staat voor de deur en hoe bereid je jezelf daar nou op voor?

6 maanden geleden ongeveer begon dit avontuur. Natas en ik besloten samen een vakantie te plannen naar Noorwegen. Ik was dat jaar al eerder naar Noorwegen geweest met mijn kleine broertje, maar omdat we in die vakantie het noorderlicht niet hebben gezien wilde ik graag nog een keer heen. En Natas was gek genoeg om met me mee te gaan.
Dus samen alles regelen... Vrij regelen was nog wel even een puntje want we werken beide voor dezelfde stichting op dezelfde locatie. Maar gelukkig konden we met wat schuiven samen een week vrij krijgen. Snel de tickets geboekt want dan konden we niet meer terug. Daarna samen op zoek naar een slaapplek... en niet op de camping zoals de vorige keer want als je dan moet piezen moet je naar buiten door de sneeuw, en dat is koud. Dus op zoek naar een betaalbaar hotel/hostel.
Die hadden we snel gevonden en dus ook geboekt...
Toen kwam Natas met een briljant idee. “Laten we een auto huren en naar Finland rijden” . Nou ben ik daar niet zo heel erg van want er ligt daar aardig wat sneeuw, maar goed waarom ook niet dus ook een auto alvast gereserveerd voor 2 dagen om naar Finland te rijden.
Ondertussen een nieuw onderkomen moeten zoeken want een maand voor vertrek kregen we te horen dat het hostel waar we zouden slapen per direct was gesloten door de brandweer... maar gelukkig al snel een leuk huisje gevonden iets buiten het centrum.

Walvis tour is geboekt... noorderlicht tour boeken we daar want dan weten we zeker of het licht er is.
Genoeg thermo ondergoed en sokken gehaald want van de week was het nog -35... mutsen zijn besteld. Handschoenen en warme sjaal liggen ook al klaar. Warme snowboots staan al te wachten om in de koffer te gaan. Het enige wat echt nog gedaan moet worden is eten halen wat in de koffer mee kan om daar te kunnen eten. Noorwegen is leuk en mooi hoor... maar ook ontzettend duur. Dus alles mee in de koffer. Over de koffers gesproken... dat is ook nog een puntje want we hebben onderweg een transfer (overstap) in bergen(Noorwegen)... die overstap duurt anderhalf uur. Normaal zou je denken dan gaan je koffers vanzelf van het ene vliegtuig naar het andere. Dat heb ik voor de zekerheid maar even nagevraagd want je zal zien staan wij straks in Tromps zonder koffers. En inderdaad we moeten in Bergen opnieuw onze koffers inchecken. Nu maar hopen dat dat allemaal goed gaat komen, maar dat lezen jullie allemaal van de week.

Nou ik ga maar eens aan mijn cursus Noors want na 2 weken vakantie ben ik al weer aardig wat kwijt en het zou leuk zijn als ik mijn eten gewoon in het Noors kan bestellen

Tot van de week!!

Ha det bra!!!